شما ممکن است ساعت ها مطالعه کنید اما این لزوما به این معنی نیست که آن مطلب را به خوبی درک کرده اید . مطالعه موثر به این معنی است که یک مطلب را در مدت کوتاه و با درک بیشتر مطالعه کنید و در نهایت نمره برتر را دریافت کنید. حال با چند روش می توان این کار را آسان کرد.

 خود را برای موفقیت آماده کنید. تمام منابع برای مطالعه را شناسایی کنید، همینطور لیستی از مطالبی که مطمئن هستید از آنها در امتحان خواهید داشت را آماده کنید و آن ها را در اول اولویت تان قرار دهید،

بعد تمام منابع را گلچین کرده و آن های را به سرعت مطالعه کنید.

وقت را در نظر بگیرید اطمینان حاصل کنید که وقت کافی را در بر دارید در غیر این صورت منابع را کنار گذاشته و فقط مطالب کتاب را مطالعه کنید و مطالبی که از قبل در ذهن خود دارید را دوره کنید تا فراموش نشود. همینطور بعد از مطالعه به تست زنی و حل مسئله های امتحانی بپردازید تا درک کامل را از مبحث مورد نظر داشته باشید.
همان طور که گفته ام یک نقطه آرام برای مطالعه انتخاب کنید از چیز های کوچکی که باعث حواث پرتی تان می شود دوری کنید. شیک مطالعه کنید اگر می توانید در یک کافی شاپ و یا در یک کتابخانه به مطالعه بپردازید. با وقفه مطالعه کنید. مطالعه به صورت چند ساعته بی فایده است و سودی ندارد پس هر 45 دقیقه یک بار 5 دقیقه استراحت کنید.

امتحان های متعددی از خود بگیرید تا با مدل سوال ها آشنا شوید، اگر امتحان تستس دارید مطالبی در باره تست زنی مطالعه کنید تا مسئله تست زنی مشکلی نداشته باشید. همینطور می توانید در آزمون های اینترنتی ثبت نام کرده و در آن شرکت کنید.

از یادداشت های طول ترم استفاده کنید بازنویسی آن ها به یا دآوری کمک بسیاری می کند همینطور یک کپی از ان را قبل از امتحان مطالعه کنید و مابقی آن را به خدا توکل کنید زیرا یاد اوست که مایه آرامش دل هاست.