ارتباط برقرار کردن در هر گروه سنی به یک صورت است مهمترین نکته لازم در ارتباط برقرار کردن این است که باید اعتماد به نفس بالایی داشته باشید تا به راحتی با افراد ارتباط برقرار کنید.

زمان مناسب را انتخاب کنید. همانطور که می دانید، زمان و مکان مناسب در همه چیز وجود دارد و در برقرای ارتباط باید این نکته رعایت شود

آسان سازی یک مکالمه صمیمی و مستقیم خاموش کردن تلفن همراه  ویا چیز هایی که می تواند مکالمه شما را قطع کند. اگر تلفن زنگ بزند، اولین بار بخندید، و بلافاصله آن را خاموش کنید و به مکالمه خود ادامه دهید. همینطور اجازه ندهید محیط و دیگر عوامل خارجی باعث حواس پرتی شما بشوند و تمرکز شما را دچار اختلال کنند.

ارتباط خود را سازمان دهی کنید. ایده ها را در ذهن خود سازماندهی کنید وآن ها را به صورت واضح برای  خود تکرار کنید واضح و شفاف حرف های خود را بیان کنید، و مشخص کنید که اول چه خواهید گفت. اگر مردم پیش از آنچه که ارتباط برقرار کنند از اهداف خود مطلع باشند، همه چیز آسان تر خواهد شد.

از افرادی که به حرف هایتان گوش می دهند تشکر کنید. مهم نیست که ارتباط برقرار شود یا یا چیزی نشود که می خواستین با لحنی مودبانه تشکر کرد و به گفتگو خاتمه دهید. این را هم بدانید که صحبت کردن با لحن خوب و مناسب همیشه جواب می دهد و در اکثر اوقات ارتباط میان افراد برقرا می شود.

شنونده  را با جملاتتان تحت فشار نگذارید، یعنی از به کار بردن جملات سنگین و نافهوم خودداری کنید زیرا جملات ساده است که باعث برقرار شدن ارتباط می شود.

در صحبت کردن ماهر  باشید. همانطور که گفتم پیام خود را به وضوح و بیان کنید تا پیام به گونه ای باشد که هر شنونده بتواند آن را به خوبی درک کند. این روش باعث جلوگیری از سوء تفاهم ها می شود.

گاهی اوقات مکالمه خود را در خانه در برابر آینه تمرین کنید. گاهی اوقات بهتر است که درباره آنچه می خواهید ببا افراد خانواده تمرین کنید، این کمک می کند که پیام در ذهن شما تقویت شود. آگاه باشید که تمرینات بیشتر اعتماد به نفس شما را افزایش خواهد داد. هنگام گوش کردن به صحبت های طرف مقابل با چهره و حرکات صورت خود نشان دهید که به حرف های او گوش می دهید. هنگامی که پیامی را انتقال می دهید صدای خود را افزایش دهید و ولوم را بیشتر کنید تا مطلب به خوبی انتقال شود.

یادتان باشد هنگام برقرای ارتباط هدفتان از آن را بدانید.