بسیاری از ما وقتی به مدیریت زمان فکر می‌کنیم آن را برنامه‌ریزی برای جلوگیری از هدر رفتن زمان و درنتیجه ذخیره آن برای انجام کارهای بیشتر تعریف می‌کنیم.

 مدیریت زمان اغلب به‌عنوان مجموعه‌ای از مهارت‌ها یاد می‌شود; با توجه به اینکه پس از فراگیری کامل این مهارت‌ها, منظم‌تر کارآمدتر و شادتر خواهیم بود.

پرورش مهارت‌های مدیریت زمان, برای هر فرد شاغل بی‌شک بسیار سودمند خواهد بود.

 

مهارت‌های مدیریت زمان

هدف‌گذاری

برنامه‌ریزی

اولویت‌بندی

تصمیم‌گیری

تقسیم کار

زمان‌بندی

بسیاری از افراد با استفاده از ابزارهای مدیریت زمان مانند نرم‌افزارهای PIM و یااپلیکیشن های گوشی هوشمند از زمان خود استفاده بهینه می‌کنند. برای مثال, یک اپلیکیشن روزشمار میتواند برنامه‌ها, جلسه‌ها و رویدادهای مهم را به ما یادآوری کنند.

فرقی نمی‌کند اگر شما از ابزارهای دیجیتالی یا یک تکه کاغذ و خودکار برای مدیریت زمان استفاده می‌کنید, باید دانست که اولین قدم برای مدیریت زمان مؤثر,  باید بررسی کرد که در حال حاضر زمان خود را چگونه می‌گذرانیم و باید برای تغییراتی که باید انجام دهیم تصمیم‌گیری کنیم.

یادگیری و به‌کار بردن مهارت‌های مدیریت زمان, تغییرات عظیمی در کارآمدی و ایجاد حسی خوب نسبت به عملکردمان را به دنبال خواهد داشت.