در ارتباط برقرار کردن مهم ترین نوع آن ارتباط با زبان بدن است که بسیار پرکاربرد می باشد برای این کار چند نکات باید رعایت شود

حرکت اول شناخت افراد می باشد که نکته ای بسیار مهم در ارتباط برقرار کردن است

واضح و بدون ابهام با زبان بدنی تان صحبت کنید. از حالت های چهره خود به درستی استفاده کنید. همینطور با استفاده از میمیک صورتتان، شور و اشتیاق را به طرف مقابل انتقال دهید به طوری که متوجه شود که از همصحبت شدن با او لذت می برید. از حالت‌های چهره منفی مانند اخم یا بالا بردن ابروها خودداری کنید.

با چشم ارتباط برقرار کنید. ارتباط چشمی باعث ایجاد رابطه می شود و به متقاعد کردن افراد کمک تاثیر فراوانی دارد، و نشان دهنده این است که قابل‌اعتماد هستید. در طی یک مکالمه و یا ارائه، لازم به ذکر است که بدانید در صورت امکان به چشمان فرد مقابل نگاه کنید و مدت زمان ان را حفظ کنید و همینطور  مواظب باشید که زیاده‌روی نکنید. همینطور از تماس چشمی بیش از حد طبیعی جلوگیری کنید (هر 30 ثانیه 3 الا 4 ثانیه) همچنین به یاد داشته باشید که تمام مخاطبین خود را در نظر داشته باشید. اگر شما در حال بازدید از اتاق هیات‌مدیره هستید ، به تمام اعضای اتاق یک نظر کوچک داشته باشید. غفلت از هر فرد می‌تواند به راحتی به عنوان نشانه توهین تلقی شود و می‌تواند کسب‌وکار شما موفقیت و یا و یا هر چیز دیگر که برای بدست اوردن ان تلاش می کنید را از دست بدهد.

همان طور که گفتم آگاه باشید که ارتباط چشمی به طور فرهنگی مقدر شده‌است. در برخی از فرهنگ‌ها ، این موضوع نگران‌کننده، و یا نامناسب در نظر گرفته می‌شود. و ممکن است زیاده روی آن بی احترامی نیز تلقی شود، پس دقت بیشتری به این موضوع داشته باشید.

از تنفس و مکث کردن بین حرف هاتون استفاده بکنید. سیمون رینولدز می‌گوید: که مکث کردن باعث می‌شود که شنوندگان به خرف هایتان گوش دهند. این کار به شما کمک می‌کند بر نکات خود تاکید کنید و به شنونده فرصت دهید تا آنچه را که گفته اید را هضم کند. این کار باعث می‌شود صحبت‌های شما جذاب‌تر به نظر برسند و باعث می‌شود که به خوبی حرف هایتان را بیان کنید. از حرکات بدنتان به خوبی استفاده کنید هنگام دست دادن به مقام مافوق پیش دستی نکنید.

با رعایت این نکات می توان یک ار تباط موثر با زبان بدن (body language) برقرار کرد. و می توان افراد را به صورت ناخودآگاه متقاعد کرد.